Om EFD InductionLediga tjänsterSitemapPrint page • Choose language:

EFD Induction har fått order på induktionsspolar från Voith Hydro

EFD Induction har fått en order från Voith Hydro AB för leverans av 12 st induktionsspolar. Spolarna kommer att användas för induktionshårdlödning av olika applikationer under byggandet av en ny kraftverksdamm.

Induktionsspolar, benämns även "induktorer", är avgörande för induktionslödningsprocessen. Det finns många olika former och storlekar på induktionsspolar. Spolarna är anpassade för varje applikation, för att fungera maximalt med ett specifikt arbetsstycke.

"Korrekt konstruerade och byggda induktionsspolar är helt avgörande för en framgångsrik och kostnadseffektiv induktionsvärmning", säger Kristian Berggren, VD för EFD Induction Sverige. "Voith Hydro AB kommer att nå optimalt resultat med sin EFD Induction Minac utrustning, genom att ha spolar som är anpassade till deras specifika behov och förutsättningar. Även kunder som använder icke-EFD Induction strömkällor kommer att gynnas enormt genom att använda sig av vår expertkunskap för att bygga nya, mer effektiva spolar. Vi kan också renovera befintliga spolar för att förbättra spolarnas livslängd. "

EFD Induction har ett globalt nätverk av verkstäder och testavdelningar, med kunnig och engagerad personal.

Induktionsspolar

Induktionsspolar tillverkade av EFD Induction till Voith Hydro AB.